CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Welcome2

My new enovel untuk blog ni.. and once again.. di sinilah tempat kita berkhayal benda yang tak logik.. So, enjoy.. Komen ek.. hehehe.. Sebarang komen amatlah dihargai. Terima Kasih,, Jasamu Di Kenang. (^__^)

Tuesday, May 5, 2009

Destiny...7

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

“Hai.., why you take so long to see that girl?” Destiny Aninda masih lagi mengkaji buku2 yang diambil dari perpustakaan Destiny Aliya.

“Your cat tukar rancangan saat2 akhir.. penat budak tu mencari Kitty ni..” Ray Mikail menyerahkan Kitty dalam dukungan Destiny Aninda.

“Hey,, Kitty..” Destiny Aninda membelai2 Kucing yang cukup gebu itu.

“Huhu… seiras macam Garfield tu.. tau..” Ray Mikail seperti bercakap dengan Kitty.. Kitty hanya mengiau.

“Apa rancangan dia?” Masih lagi membelai2 kucing itu,

“Well, dia lemaskan diri dalam tasik., nasib baik Aline Eddina tu selamatkan.” Ray Mikail melihat2 buku yang dikaji oleh Destiny Aninda.

“Aku belum dapat apa2 maklumat. Dah 3 buku aku baca termasuk diari terakhir ibu. Tidak satu pun menyebut mengenai kebolehan mengawal unsur lebih dari 1.” Destiny Aninda melepaskan Kitty berjalan2 di sekitar tuang pejabatnya.

“Well, You should try to open the door until the last key., jangan risaulah. Semua soalan pasti ada jawapan. Bila kau nak bawa balik Destiny Amanda kembali ke sini?” Ray Mikail merenung Destiny Aninda.

“Soon.., bila semua ni berakhir..” Ray Mikail mengangguk.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Kyriell melangkah masuk ke gelanggang itu dengan muka masam. Dia berjalan ke arah Lenst Joeshua yang sedang berlatih pedang.

“Hai.., monyok je muka kau hari ni Riell. Whats wrong?” Lenst Joeshua menegur Kyriell.

“Takdelah.,” Kyriell menjawap malas.

“Hari tu, lepas tournament pedang aku nampak kau bercakap dengan seseorang. Siapa tu? macam pelik je..” Kyriell menarik nafas panjang.

“Kalau aku cerita bukan kau nak percaya pun. Ini yang buat aku binggung ni. Benda ni macam tak masuk akal langsung!”
“Bercakap mengenai tak masuk akal. Aku ada benda nak tunjukkan kau. “ Lenst Joeshua melihat sekeliling gelangang itu. Dia khuatir ada orang lain di sekitar gelanggang itu. “tapi janji dengan aku jangan bagitahu orang.”

“Okay., aku rasa aku pun nak bagitahu kau sesuatu...Tapi kau cakaplah dulu.” Kyriell dan Lenst Joeshua adalah kawan rapat dari kecil lagi. Tiada rahsia di antara mereka. Kecuali tentang kelebihan yang mereka ada.

“Okay.” Lenst Joeshua mengumpul tenaga dalamannya “sword..” Kemudian pedang misteri yang unik itu mucul dalam pegangan Lenst Joeshua. Dan pedang itu seperti diliputi oleh api yang berwarna putih.

“Wow! Seriously it very interesting.. okay, sekarang giliran aku lagi..” Kyriell mengunakan tangannya untuk mengawal angin. Kemudian angin seperti puting beliung kecil muncul di depan mereka. Lenst Joeshua kagum.

“Kurniaan Allah., Kita mesti guna untuk kebaikan.” Lenst Joeshua berkata setelah lama mereka membisu. Kyriell mengangguk.

“Kita masih nak teruskan latihan hari ini? Aku nak juga tengok kekutatan pedang misteri ni.” Kyriell membelek-belek pedang itu.

“Mestilah, siapa kalah hari ni, orang tu mesti belanja minum.” Lenst Joeshua sudah bersedia.

“No Problem..” ..

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

“Akhirnya, kita hampir jumpa kesemua protégé..” Ray Mikail menarik nafas lega.

“ Apa kelebihan protégé ke5 ni?” Destiny Aninda menghentikan seketika kajiannya.

“Pedang. Biar aku pergi jumpa dia hari ni..” Ray Mikail mengambil kunci keretanya.

“Good Luck..” Destiny Aninda melambaikan tangan untuk Ray mikail.

“Thanks, you too..”.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

0 comments:

DestiNY FrienD!!