CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Welcome2

My new enovel untuk blog ni.. and once again.. di sinilah tempat kita berkhayal benda yang tak logik.. So, enjoy.. Komen ek.. hehehe.. Sebarang komen amatlah dihargai. Terima Kasih,, Jasamu Di Kenang. (^__^)

Saturday, August 29, 2009

Destiny...15

prak!... Mungkin kepalanya sekarang tengah berserabut dengan pelbagai masalah.. tapi telinganya masih peka dengan bunyi-bunyian seperti itu...Destiny Amanda mengundur kebelakang selangkah.. Dia ingin melihat apa benda yang di pijak olehnya...

'Serpihan Destinyx! Ertinya aku dah semakin hampir dan Lye juga semakin hampir!' Destinyx ialah sebilah pedang yang di hadiahkan Destiny Aliya kepada Lye.. Seperti keris Taming Sari, Destinyx juga mampu memberikan kekuatan dan keyakinan kepada si pemilik.. Dan sudah tentu si pemilik akan berkuasa..

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

"Peniru!!!" Jerit Destiny Aninda dengan lantang dan gembira apabila menjumpai jawapan yang dicari2 selama ini..

"Oo.. mak kau terbalik.." Terkejut dengan jeritan Destiny Aninda membuatkan Aline Eddina melatah.. mujur saja dulang minuman di tangannya tidak jatuh menyembah lantai..

"Peniru??" Tanya Ray Mikail pula yang kehairanan melihat tingkah laku Destiny Aninda.. Syakylla mengambil dulang dari pegangan Aline Eddina kemudian menghidangkannya.. mereka sebenarnya tengah bersantai2 selepas seharian berlatih.. Destiny Aninda pula tengah membaca sebuah buku yang mempunyai bentuk yang unik.. Dan tak lama selepas itu dia menjerit mengatakan peniru..

"Apa yang peniru?" Tanya Kyriell lagi kerana soalan Ray Mikail itu tadi tidak di jawab oleh Destiny Aninda sebaliknya Destiny Aninda menyambung pembacaannya semula..

"Gadis misteri yang selalu hadir tu.. Adalah peniru.. Dia boleh menguasai unsur dengan hanya melihat cara Protege2 lain berlawan dan mengawal unsur.. Dia tiada kuasa tapi dia mempunyai kebolehan untuk meniru dan itu sudah cukup untuk dia menandingi Lye.." Kata Destiny Aninda.. Ray Mikail mengambil buku yang dibaca oleh Destiny Aninda dan membacanya..

"Buku siapa ni?" Tanya Ray Mikail..

"Ini buku Bonda Aliya.., Catatan itu merupakan catatan itu terhadap Arwahyarham Ayahanda aku..Ayahanda aku juga seorang peniru..Arwah dikenali sebagai The Clone" Destiny Aninda memberi keterangan.. Ke7 protege hanya mendengar sambil berpandangan sendiri. Hanya seorang sahaja disana memberi perhatian sepenuhnya kepada perbualan Ray Mikail dan Destiny Aninda.

"Eh..Bonda Aliya ada menuliskan menulis mengenai kelemahan The Clone la... "




"Ooo.. MY GOD!!!!" Jerit Destiny Aninda lagi apabila bahagian penting di dalam coretan itu tidak boleh di baca..

"Aduh Destiny Aninda.. lama2 saya boleh kena heart attack sebab berkali2 terkejut.." Kata Indra Kurniawan sambil mengosok dadanya..

"Takpe.. kita boleh gunakan komputer nanti.. jangan risau.." Kata Ray Mikail untuk menenangkan Destiny Aninda.. Destiny Aninda berjalan dengan hampanya ke pejabatnya untuk menyimpan Diary itu.. Si Gadis tetap memandang langkah Destiny Aninda..... The Clone?? .. Dia tersenyum..

0 comments:

DestiNY FrienD!!