CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Welcome2

My new enovel untuk blog ni.. and once again.. di sinilah tempat kita berkhayal benda yang tak logik.. So, enjoy.. Komen ek.. hehehe.. Sebarang komen amatlah dihargai. Terima Kasih,, Jasamu Di Kenang. (^__^)

Saturday, January 2, 2010

Destiny 18

(The Clone iv)

"Hisy! tak malu ke mandi kolam pakai macam tu?" Tegur Kir Nadzi kepada gadis itu..

"Why? disturbing you ke? bukan I pakai bikini pun.. taklah seksi sangat.." Jawab gadis itu selamba..

"Yelah.. tapi kenalah juga ingat.. I ni pun lelaki juga... Normal lagi.. dahlah kita tinggal sebumbung.. kenalah pandai2 jaga aurat.." Ceramah Kir Nadzi.. Gadis itu merenung pakaiannya.. Baju T putih and seluar renang.. ya, dia akui seluar tu memang menampakkan aurat.. tapi takkan nak terjun pakai track-shirt kot.. Dan kolam ni di belakang rumah.. jadi Kir Nadzi selayaknya janganlah mencemar duli melihat dia bersuka ria..

"Dah tau begitu kenapa You kat sini.. pergilah kat depan sana.. selalu you takde kat rumah.. jadi I beranilah pakai macam ni.." Jawab gadi itu tidak mahu mengalah.. Dia duduk di tepi kolam sambil memainkan kakinya di dalam air..

"Suka hatilah.. rumah I.. nak pergi belakang ke, depan ke.. you yang salah pakai macam tu.. nasib I je yang nampak.." Kir Nadzi tidak mahu mengalah..

"Kalau macam tu terpulanglah... I tak kisah.. bukan I naked pun.. Kalau tak nak pergi dari sini.. kawal2 lah iman tu ya.. I nak bersuka ria dulu.." GAdis itu terus berenang2 di kolam itu.. Kir Nadzi terperasan sesuatu yang ganjil apabila melihat bahu gadis itu.. seuatu tanda hitam yang jelas kelihatan apabila baju gadis itu basah..

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Kir Nadzi teringat kenangan lalu.. dah waktu itu personaliti gadis itu berlainan sekali.. lebih berani dan lebih... seksi? selalunya gadis itu menjaga batas pergaulan dan tidak mungkin berani melawan cakapnya semenjak gadis itu menjejakkan kakinya di rumah mereka. Dia teringat lagi.. ibunya pernah menegur tanda yang ada di badan gadis itu.. dan dia sendiri mendengar ibunya menuturkan sesuatu selepas melihat tanda itu..

"Peliklah.. tak boleh cam bentuk apa tu.." Kata Indra Kurniawan sambil menongkat dagu..

"saya pun tak boleh.." Kata Kyriel apabila Ray Mikail mengalihkan pandangan kepadanya.. Kay Melyssa pula hanya menggeleng,,begitu juga protege2 yang lain.. Destiny Aninda merenung Kir Nadzi yang hanya hanya diam sedari tadi..

"Kir... Awak rasa apa maksud ni?" Tanya Destiny Aninda.. khayalan Kir Nadzi terhenti.. dia mengangkat wajah..dan berdiri..

"The Clone iv" Sempat dia berkata sebelum berlalu meninggalkan teman2nya yang terkejut dan terpinga2..

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Pintu yang berwarna merah jambu di ketuk.. berkali2.. tetapi tiada jawapan dari orang yang berada di dalam bilik.. Kir Nadzi memulas tombol pintu itu.. melihat persekitaran bilik.. teratur dan kesemua perabot dia cat dengan warna merah jambu.. begitulah bilik Syakylla di rumahnya..dan di Destiny Castel pun Syakylla mahu mengekalkan tema merah jambu untuk biliknya.. tetapi bayang orang yang di cari langsung tidak ada... Kir Nadzi berfikir seketika.. entah kenapa dia hanya berfikir tentang satu bilik lagi di Destiny Castel untuk mencari Syakylla.. Dia melangkah ke tingkat 3 di mana terletak bilik Destiny Aninda dan.... satu bilik penuh rahsia..

Kir Nadzi terhenti di depan pintu yang terukir unik nama Destiny Amanda.. Kitty si kucing putih hanya duduk dengan tenang di depan pintu..seperti mengawal keselamatan bilik tuannya.. Kitty mengiau melihat Kir Nadzi.. Tanpa mempedulikan riak marah si kucing, Kir Nadzi terus membuka pintu bilik itu.. dan.. Kelihatan tubuh Syakylla terbaring di atas katil..

"Kylla..Kylla...Kylla wake up.." KIr Nadzi mengoyang2kan tubuh Syakylla.. Syakylla kelihatan baru tersedar dari tidur menggosok2 matanya..

"Apa yang Kylla buat kat sini?" Tanya Kir Nadzi menahan hati..

"Em.. buat apa?" Masih lagi separuh sedar..

"Apa Kylla buat kat bilik Amanda ni!" Tanya Kir Nadzi keras..

"KAt bilik Amanda? Kylla kat bilik Kylla tadi.. macam mana boleh pergi sini?" Tanya Syakylla bingung..

"Kylla bangun! bangun.." Kir Nadzi menarik tangan Syakylla yang masih berbaring untuk duduk..Syakylla hanya menurut dengan bingung.. Kir Nadzi tanpa kata mengoyakkan baju yang di pakai Syakylla di bahagian bahu.. kelihatan kulit gadis itu.. bersih dan putih.. tiada langsung tanda yang pernah di lihatnya dulu.. di koyakkan pula sebelah kanan..

"Kir! apa ni!" marah Syakylla..

"Shut up! duduk diam2! " Terdiam Syakylla apabila di tengking oleh Kir nadzi.. baru pertama kali Kir Nadzi menengkingnya sebegini rupa.. Kir Nadzi geram kerana tidak kelihatan pun tanda yang terdapat di badan Syakylla dulu.. Dia terus berdiri menghadap Syakylla..

"Mana buku The Clone Kylla simpan? Kir tahu Kylla yang ambil buku tu!" Syakylla sudah mengalirkan air mata apabila di tengking begitu..

"Kylla! mana buku tu?!!!ma..." Belum sempat Kir bertanya lebih lanjut Aline Eddina datang memujuk Syakylla yang sudah di basahi air mata..

"Ada apa ni Kir.. sampai Kylla menangis begini.." Tanya Luke Idwarda pula..

"Tanda tu.. tanda tadi tu ada di badan Kylla.." Perlahan Kir Nadzi menjawab sambil terduduk di kerusi dan meraup mukanya..Aline Eddina mencari tanda yang di maksudkan Kir Nadzi.. Patutlah baju Syakylla koyak rabak.. Ingatkan benda lain tadi.. bisik hati Aline..

"TAkde pun.." Kata Aline Eddina..

"Pernah ada..." Kata Kir Nadzi perlahan..

"Betul ke Kylla?" Tanya Destiny Aninda tegas bercampur sedih.. kerana baru sekarang dia berpeluang menjejakkan kaki ke bilik Destiny Amanda semenjak kejadian itu..

"Tak.. Kylla tak pernah pun nampak ada tanda atau birth mark kat mana2.." Kata Syakylla mengelap air matanya..

"Kenapa ka boleh ada kat sini?" Tanya Kyriel pula.. Syakylla hanya menggeleng..

"TAk tahu..." Masih lagi menangis apabila merasa dirinya seperti pesalah.. padahal dia tidak tahu apa yang terjadi sebenarnya.,. dan tanda apa yang mereka semua maksud kan..

"Dah lah.. Aline, Kay.. bawak Syakylla pergi bilik dia.. biar dia berehat dulu.." Kata Ray Mikail tidak mahu memanjangkan hal itu..

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Kir Nadzi memerhatikan Syakylla yang sedang termenung sambil bermain buaian.. Kir Nadzi sekali lagi mengeluh melihat keadaan Syakylla yang bermurung sejak dari kejadian itu.. Tiap pagi Syakylla akan membantu Destiny Aninda menyediakan sarapan dan bersarapan dengan mereka.. Dan selepas itu dia akan menghilangkan diri di dalam bilik..

"Kir.. pergilah pujuk dia.. kesian dia.." KAta Aline Eddina perlahan di belakangnya.. kay Mellysa mengangguk.. tanda meng'iakan..

Kir Nadzi melangkah ke arah Syakylla yang masih lagi berkeadaan seperti tadi.. di suakan bunga lily putih kegemaran Syakylla kepadanya.. Syakylla mengangkat mukanya..

"Untuk apa?" Tanya Syakylla perlahan..

"Kir nak minta maaf.. berkasar dengan Kylla hari tu.." kata Kir Sambil mengambil tempat di sebelah Syakylla..

"Kylla dah maafkan.."masih bernada perlahan..

"Kir tak rasa macam tu.."

"kenapa pulak?"

"sebab Kylla masih belum tersenyum untuk Kir.." Syakylla tersenyum..

"Kylla takut duduk kat sini.." Dia meluahkan kegusaran hatinya kepada Kir Nadzi..

"TAkpe.. Kir ada.."

"Janji Kir selalu ada?"

"JAnji.."

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

"Lye.." Tegur Lynn apabila melihat Lye hanya merenung ke arah Destiny Castel..

"Kita kena hati2 dengan budak tu.. dia bukan sembarangan.." Kata Lye dan terus berlalu.. Lynn merenung ke arah yang sama.. SYAKYLLA??

1 comments:

LaDY YeLLow said...

citer ni menarik wlu pun kita pk xlogik...
tahniah...

DestiNY FrienD!!